خرید بهترین کفش روز مره
نوشته شده توسط : احمد رضا هدایتی

صخره نوردی در واقع کار با پا است ، بنابراین انتخاب یک جفت کفش کوهنوردی ممکن است مهمترین حرکتی باشد که انجام می دهید. آنها باید پوست دوم حمایتی و چسبنده باشند. با پوشیدن کفش های سنگی ، پاهایتان می توانند در کوچکترین لبه ها خرید کرده و یا لک بزنند تا سنگ را حتی در جایی که هیچ لبه ای وجود ندارد ، بگیرید. یک جفت کفش کوهنوردی به شما کمک می کند تا حداکثر توانایی یا جاه طلبی خود را صعود کنید در حالی که شما را برای لذت بردن از هر ثانیه روی سنگ آزاد می کند.
ساخت و ساز
بادوام

اکثریت قریب به اتفاق کفش های راک مدرن لغزنده به طول انجامیده اند. این بدان معنی است که آنها در اطراف یک قالب پا ساخته شده اند که یک کفش طبیعی و ارگونومیک ایجاد می کند. کفش های لغزنده سبک تر و حساس تر از مدل های سنتی تر هستند که دارای تخته هستند. تولیدکنندگان برای بدست آوردن آخرین کفش مناسب برای یک کفش خاص ، زمان و منابع زیادی را صرف می کنند و بسیاری از مارک ها مجموعه ای از ماندگاری متفاوت از پروفیل های صاف ، مستقیم تا مدل های بسیار پایین و نامتقارن را دارند. برای صعود آسان تر ، یک پروفایل مستقیم راحت ترین گزینه است در حالی که مشکلات تخته سنگ و مسیرهای ورزشی مدل های شدیدتری را می طلبند.
مواد و کشش

نوع موادی که برای ساخت کفش کوهنوردی استفاده می شود ، در تعیین نحوه عملکرد آن کلیدی است. همانطور که از کفش بالا می روید و از طریق کفش اعمال فشار می کنید (به خصوص با پاهای گرم و عرق کرده) برخی از مواد کشیده می شوند. این در قسمت بالایی چرم معمول است که می تواند تقریباً به اندازه ای رشد کند. برخی از کفش ها برای کمک به حفظ تناسب اصلی از یک پوشش داخلی در داخل چرم استفاده می کنند اما حتی در این صورت شما ممکن است یک اثر نرم کننده کلی بدست آورید که می تواند تناسب ظاهری را به اندازه نصف افزایش دهد. برای حل این مسئله برخی از تولید کنندگان از مواد غیر کششی مانند لوریکا استفاده می کنند. این به هیچ وجه کشیده نخواهد شد بنابراین می توانید به تناسب اندام اصلی در طول عمر کفش اعتماد کنید. در طراحی های ترکیبی فقط از لوریکا روی انگشتان پا استفاده می شود تا از کشیدگی در آن قسمت حیاتی جلوگیری کند.
لاستیک

به همان روشی که مارک ها در مورد آخرین مورد و مواد استفاده شده برای ایجاد یک کفش برای یک هدف خاص انتخاب دقیق می کنند ، ممکن است لاستیک های مختلفی را برای دستیابی راهنمای خرید کفش به ویژگی های مختلف عملکرد انتخاب کنند. به عنوان یک قاعده کلی ، سازش بین دوام و اصطکاک است. کفش مبتدیان معمولاً دوام را در اولویت قرار می دهند ، به طوری که لاستیک حتی در صورت تمیز شدن منظم ، مدت زیادی دوام می آورد. بعضی از مدل های مبتدیان حتی یک یا دو میلیمتر لاستیک اضافی نیز در انگشتان پا دارند تا طول عمر بیشتری داشته باشد. این ترکیبات سخت تر می توانند قدرت لبه برتری را ارائه دهند و شکل خود را تحت فشار حفظ کنند. لاستیک چسبناک به خوبی لک می زند اما بیشتر مستعد ساییدگی و نازک شدن دور انگشت است.

تعطیلات
توری

بستن مچ پا تا پا کنترل دقیق شما را فراهم می کند ، با قابلیت سفت یا شل شدن در تمام طول کفش و بنابراین رسیدن به راحت ترین و حمایت کننده ترین جا.
قلاب و حلقه (به عنوان مثال Velcro®)

یک سیستم قلاب و حلقه باعث بسته شدن و باز شدن سریع ، کارآمد می شود. این مخصوصاً برای بولدرینگ مفید است ، به شما این امکان را می دهد که کاملاً محکم استفاده کنید و سپس هنگام استراحت سریع آنها را بردارید.
دمپایی

آبشارهای الاستیک ، خاموش و روشن کردن دمپایی را بسیار سریع و آسان می کند. به شرط اینکه دمپایی به خوبی متناسب باشد ، می توانید عملکرد عالی را بدون هیچ یک از خطاهای مرتبط با بند یا قلاب و حلقه کسب کنید.
بستن بند کفش

کفش کوهنوردی
راحت

    ایده آل برای: کوهنوردان مبتدی ؛ راحتی روزانه در صعودهای چند زمینی.
    طراحی: صاف و مستقیم برای راحتی. آنها اغلب از یک لاستیک بسیار بادوام استفاده می کنند. میانه زیرین معمولاً دارای سختی متوسطی است تا بتواند یک سیستم عامل پشتیبانی کند.
    تناسب: هنگام شروع ، مهم است که اغوا نشوید و یک تناسب دقیق "فنی" پیدا کنید. کفش ها را طوری بچینید که انگشتان پای شما کمی لبه دار باشد اما داخل آن گیر نباشد.

هنگام شروع بهترین راه برای بهبود کوهنوردی خود صعود است. کفش های بسیار تنگ (نوعی که باعث می شود هنگام ایستادن در آن ها از خود غیبت کنید) به راحتی کوهنوردی شما را کنار گذاشته و از پاشیدن پول نقد روی آنها پشیمان می شوند! بنابراین راحت بر روی پاهای خود حرکت کنید. یک سبک همه جانبه را انتخاب کنید و آن را طوری متناسب کنید که انگشتان پای شما را لمس کند ، کمی پیچ خورده اما له نشود. با یک تناسب راحت بهتر و طولانی تر صعود خواهید کرد.
کفش راحتی کوهنوردی
دور تا دور

    ایده آل برای: بهبود کوهنوردان در حال افزایش درجه. همه کاره های چند رشته ای.
    طراحی: نامتقارن تر و گاهی اوقات اندکی نزولی. پاشنه های زاویه دار قدرت را روی انگشت پا بار می آورند. لاستیک نازک تر و چسبناک تر و پوسته های میانی انعطاف پذیرتر حساسیت بهتری را ایجاد می کنند.
    متناسب: کوهنوردان با ارتقا ، از دقت و قدرت اضافی لبه هایی که از کفش های مناسب و موقعیت انگشتان پا کمی چسبیده دریافت خواهید کرد ، قدردانی خواهند کرد.

با گذشت زمان و طولانی شدن لیست علامت گذاری مسیرها ، ممکن است بخواهید به یک کفش سنگ تکنیکی و شاید دقیق تر بپردازید. زمان خوبی است تا به نوع مسیرهایی که صعود می کنید فکر کنید. اگر همه مسیرهای معاملاتی چند قیمتی است ، با یک کفش سفت و محکم و مناسب مناسب راحت باشید. اگر در بولدرینگ تخصص دارید ممکن است ارزش یک کفش محکم و بند Velcro را داشته باشد.
آلl کفش گردنوردی
کارایی

    ایده آل برای: کوهنوردان باتجربه در رده های بالاتر. متخصصان با عملکرد بالا.
    طراحی: این کفش ها نامتقارن و رو به پایین هستند ، پا را به شکل "تالون" قرار می دهند که اجازه می دهد تا بر روی لبه های کوچک ، برآمدگی ها و سقف ها نیرو وارد شود.
    متناسب: به دنبال یک تناسب دقیق باشید که حداکثر قدرت را در حداقل نگه داشتن ها بگذارد. تناسب پاشنه نیز مهم است ، خصوصاً در مشکلات تخته سنگ که نیاز به قلاب زدن دارد.

در انتهای بالا ، کفش های راک برای عملکرد تخصصی در رشته های خاص طراحی می شوند. برخی از آنها بسیار خراب است و برای حساسیت به مقاومت در برابر سقف های سنگلاخی و مسیرهای ورزشی بیش از حد معلق در نظر گرفته شده است. بعضی دیگر ممکن است برای دقت در دیوارهای فنی که لبه دقیق لازم است ، سخت و لاغرتر باشند. پاشنه پا معمولاً زاویه دار تهاجمی است ، طرحی که پای شما را در کفش قفل می کند و انگشتان پا را وارد جعبه انگشت می کند.
عملکرد بالا رفتن از کفش
زنان و کودکان

مدل های خاص زن حجم کفش را از طول کفش کاهش می دهد. همچنین ممکن است از ناحیه مچ پا پایین تر و در قسمت پاشنه باریک باشند. احساس کلی به طور کلی کمتر جادار است و این مدل ها می توانند به همان خوبی برای مردانی که دارای پا کم حجم هستند نیز باشند. بچه ها هم لازم نیست که از دست بدهند! مدل های جونیور با یک بند قلاب و حلقه ساده طراحی شده اند. آنها همچنین دارای یک تنظیم کننده پاشنه هستند که می تواند برای تغییر طول کفش استفاده شود ، یک لمس عملی که استفاده از آن را برای رشد پا افزایش می دهد.

نکاتی برای تلاش در بالا رفتن از کفش

یک جفت کفش سنگی بسیار نامناسب می تواند شما را از کوهنوردی منصرف کند ، اما رسیدن به تناسب مناسب در اینترنت بسیار دشوار است! بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که از فروشگاهی بازدید کنید و طیف وسیعی از مدل های مختلف را امتحان کنید تا کفش و اندازه مناسب نیاز خود را بدست آورید.

اگر قبلا کفش های سنگی نپوشیده اید ، انتظارات واقع بینانه ای از احساس کفش های کوهنوردی داشته باشید. احتمال این که برترین لباس هایی که تاکنون پوشیده اید نخواهند بود! با این حال ، آنها نباید به سختی تنگ شوند ، به خصوص برای مبتدیان. اطمینان حاصل کنید که انگشتان پا حداقل انتهای آن را لمس می کنند (و در حالت ایده آل کمی خمیده هستند) تا جایی که ممکن است به سنگ نزدیک شوید.

    کفش های ساخته شده از چرم بدون آستین با استفاده از کشش (تا اندازه کامل).
    مواد مصنوعی بدون کشش یا چرم های آستر دار باید به اندازه اصلی وفادار بمانند.
    شستشو تنظیم دقیق تری در طول پا دارد. تنظیم زبانه های قلاب و حلقه (به عنوان مثال Velcro) سریعتر و آسان تر است. این مخصوصاً برای کفش های تخته سنگی تنگ مناسب است ، اجازه می دهد تا بین مشکلات آسان برداشته شود.
    چه توری و چه نوار چسب ، اطمینان حاصل کنید که زمینه تنظیم دقیق تر وجود دارد ، در صورتی که قسمت بالای آن با گذشت زمان کشیده می شود. • اندازه خود را آزاد نگه دارید. بسته به مارک و تناسب مورد نیاز ، ممکن است لازم باشد از اندازه معمول کفش خیابانی خود بالا یا پایین بروید.
    پا در طول روز کمی متورم می شود ، بنابراین کفش های سنگی را بعد از ظهر یا بعد از پیاده روی امتحان کنید. به یاد داشته باشید که آنها را بدون جوراب می پوشید.
    اطمینان حاصل کنید که کفش ها از بند و یا ایمن بسته شده اند تا فضای از بین برود. روی قسمت جلوی پا تمرکز کنید ، اما یک پاشنه راحت را نیز هدف قرار دهید.
    بررسی کنید که فنجان پاشنه کفش به راحتی در اطراف استخوان مچ پا قرار گرفته و در آشیل فرو نرود.
    کفش های تست داخل فروشگاه. با استفاده از قسمتهای مختلف پا ، از جمله انگشت شست ، داخل پا و خارج پا ، روی پایه یا لبه ها بایستید. بررسی کنید که آنها بدون هیچ چرخشی در اطراف پا احساس پایداری می کنند.
    کفش های راک هنگام نصب کاملاً عالی عمل می کنند ، اما شعار قدیمی Five Ten را بخاطر بسپارید: Pain is Insane! آنها را خیلی محکم نگیرید. کفش های مدرن راک بدون درد به شما عملکرد می دهند.

منبع : https://www.wikihow.com/Pick-the-Right-Shoes




:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: